לא על הפופ לבדו – מה המדבקות שעל הפופ בעצם מסמלות?

לא על הפופ לבדו – מה המדבקות שעל הפופ בעצם מסמלות? - צעצועים ילדים ודרקונים

כולנו מכירים את בובות הFunko POP!  שסחפו את העולם ומייצגות מגוון נרחב של דמויות מסדרות טלוויזיה, סרטים משלל הז'אנרים הקיימים, דמויות מצוירות, משחקי מחשב, מפורסמים מכל העולם, סמלים ועוד אינספור קטגוריות שונות, שיתאימו לכל אחד מאיתנו.

אז למה האספנים מוכנים לשלם כאלו סכומים על בובת ויניל פשוטה לכאורה?

כלל בובות הפופ היוצאות אל השוק מושפעות מהז'אנרים הפופולאריים ביותר ומיוצרות לתקופת זמן מוגבלת, המוגדרת מראש על ידי חברת פאנקו. לאחר תקופת "החיים" הזו מפסיקים את הייצור של הבובה הייחודית ולאחר שכל מלאי סדרת הבובות נמכרת, לא ניתן לרכוש עוד בובות מסדרה שנגמרה. החיים הקצרים של בובות הפופ הוא מה שבעצם הופך אותן לפריט אספנות בכל רחבי העולם.

המדבקות המופיעות על אריזות הפופ מציינות מאפיינים מיוחדים, כגון פופים בלעדיים לקימעונאים או מאפייני נראות מיוחדים כמו פרוותי, זוהר בחושך וכדומה. כמו שכבר אפשר להבין, הפופים המיוחדים הם גם נדירים יותר ומחירם בשוק ובקרב האספנים עולה ככל שהם נפוצים פחות.

נתחיל מהפשוט ביותר – פופ רגיל, שנקרא בעצם "Common" ובעברית "נפוץ".

הפופ הרגיל הוא הנפוץ ביותר ולא תופיע עליו מדבקה מיוחדת. המשמעות היא הפופ שוחרר לשוק באופן חופשי וניתן למצוא אותו כמעט בכל חנות שמוכרת פופים. הפופים הנפוצים שנגמר קו הייצור שלהם, לא ניתן יהיה למצוא אותם בחנויות הרגילות, והערך שלהם עולה לפי תנאים שונים התלויים בקהל העולמי ובביקוש.

בשנת 2013 יצאה לאור בובת הפופ "שי-רא" מסדרת גיבורי העל "מנהיגי היקום" (Masters of the Universe) ונמכרה כל כך מהר שכיום הערך שלה בשוק הוא כ-$690 (כ- 2,176 ₪)

מדבקת "Flocked" ובעברית "פרוותי"

משמעות המילה "Flocked" היא שהבובה מכוסה במין מרקם קטיפה או זמש. הבובות המכוסות פרווה הן בדרך כלל דמויות פרוותיות במקור, לדוגמא פופ פוקימון איבי פרוותי. בובות הפופ הפרוותיות הן בובות נדירות ומיוצרות במהדורות מוגבלות ולזמן קצר.

נכון להיום, בובת הפופ הפרוותית היקרה ביותר בשוק האספנים היא בובת "צ'ובקה" מספר 06 מסדרת סרטי "מלחמת הכוכבים", השווה לא פחות מ-2,660$ (כ- 8,393 ₪)

מדבקת "Glow In The Dark" ובעברית "זוהר בחושך"

בובות הפופ הזוהרות בחושך הן בובות מהדורה מיוחדת שאם ייחשפו לאור מספיק זמן, יקבלו זוהר מרשים בחושך. בדרך כלל, רק חלקים מהפופ זוהרים, אם כי לפעמים ייזהר כל הפסל. בין אם הדמות זוהרת כולה או רק חלקים מסוימים שלה, פופים זוהרים בחושך הם לרוב גרסאות נדירות ומאוד מבוקשות. חברת פאנקו לוקחת בחשבון את קהל היעד כאשר הם מחליטים אילו חלקים מהפופ באמת זוהרים, ויוצרים פריטי אספנות ייחודיים הראויים לכל אספן.

בשנת 2014 יצא לראשונה דמות זוהרת בחושך של אייקון החברה "פרדי פאנקו" בתלבושת "הג'וקר" המפורסם. כיום ערך הבובה הזו עומד על 3,280$ (כ- 10,349 ₪)

מדבקת "Chase" ובעברית "צ'ייס" (בתרגום ישיר – מִרדָף)

דמויות הצ'ייס הן גרסה של בובה נפוצה עם שינוי קל, בנדירות של 1 לכל 6 פופים. הצ'ייס עשוי לכלול הבדלים כמו תנוחה שונה מהנפוץ, לבוש, תווי פנים ואביזרים. זאת אומרת, פופ נפוץ עם "טוויסט".

בובות הצ'ייס יוצאות לשוק במחיר גבוה ביחס לבובות הנפוצות וככל שחולף הזמן הערך שלהן עולה עוד ועוד.

בובות הצ'ייס היקרות ביותר היום מגיעות לכ- 2,730$ (כ- 8613 ₪) ומונות ביניהן דמויות כמו אלביס פרסלי, מייק ווזובסקי, סופרמן כסוף ועוד דמויות משלל התחומים החמים.

ועוד לא דיברנו על צ'ייס זוהר בחושך!

בובת פופ האייקון פרדי פאנקו במהדורת צ'ייס זוהר בחושך שיצא בשנת 2011 שווה היום כ-10,000$ (כ- 31,553 ₪)!

מדבקת "Diamond" ובעברית "יהלום"

פופ הנושא מדבקת יהלום הוא פופ מנצנץ, מכוסה נצנצים ייחודיים. פופים מנצנצים הם בעצם מהדורה מיוחדת, לא נדירה במיוחד, אך בהחלט מהגרסאות היפות והמרשימות ביותר של בובות הפופ.

נכון לכיום הפופ המנצנץ היקר ביותר בשוק הוא פופ פוקימון ופוריאון מספר 627 השווה 132$ (כ-416 ₪)

האם גם אתם אוספים בובות פופ מהז'אנרים האהובים עליכם? ספרו לנו בתגובות איזו דמות אהובה הייתם רוצים שתצא בגרסת פופ ייחודית!

השאירו תגובה

כתובת המייל שלכם לא תפורסם באתר

שימו לב, התגובות ייבדקו טרם פרסומם באתר